Stäng denna sökruta.

Skriv remissvar mot svenskt Nato-medlemskap – SÅ HÄR GÖR DU!

Gör som Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen kom in med ett remissvar om Sveriges ansökan om Natomedlemskap!
SKRIV REMISSVAR MOT NATO – SÅ HÄR GÖR DU!
Den tidigare regeringen har skickat ut en skrivelse – en promemoria – på remiss, med förslag om att riksdagen godkänner Sveriges Natomedlemskap och gör en rad lagförändringar för att förbereda för detta. Tanken är att när alla Natoländer har sagt ja till Sverige som medlem ska allt vara förberett för ett snabbt riksdagsbeslut. Svenska Freds är en av mycket få röster från civilsamhället, och den enda tydligt kritiska rösten, på listan av utvalda remissinstanser.
Men alla har rätt att inkomma med ett remissvar, även du som privatperson. I remissvaret tar du ställning till regeringens förslag och ger din åsikt om dessa. Du kan även ta upp frågor som du tycker borde finnas med. Du behöver inte svara på alla förslag i skrivelsen utan kan välja de du vill uttala dig om.
Besök vår aktionssida för att ta del av förslag på remissvar och instruktioner om hur du är med och påverkar!

Sagt om MoD

Gillar du denna artikel?

Dela på Facebook
Dela på Twitter
Dela på Telegram
Dela via Mejl
0 0 röster
Article Rating
Meddela i
Äldsta
Nyaste De Flesta Röstade
Inline Återkopplingar
Visa alla kommentarer
Elisabeth
1 år sedan

Tack för tydligt underlag!

Tony
1 år sedan

Varför ingen ställde krav till varken S och M om en folkomröstning om Nato medlemskap med fullständigt information om medlemskapets villkor och kostnader för svenska skattebetalare ?

Bert

Bra!